Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

21 October 2009

Entri serius

Semua perempuan mesti ada ciri-ciri tertentu untuk memilih lelaki idaman hati. Eh, I ada jumpa juga lelaki yang very particular about that. Mungkin sebab masa tu die masih tak laku lagi, so dia sesedap hati la letak kriteria perempuan idaman die mestilah tinggi, badan sedap2 sikit, kulit putih melepak, pembersih, pengemas dan banyak lagi la yang kalau nak ikutkan mungkin tak wujud perempuan macam tu kat dunia ni atau kalau ada pon yang jenis macam tu, mesti perempuan tu pon tak nak dekat dia.Hehe.. Yelah, kalau lelaki tu muka hensem macam Brad Pitt ke boleh consider juga la kan dia nak cari pasangan hidup yang memenuhi citarasa dia. Tapi, indah khabar dari rupa. Biasalah, dalam hidup ini tak semua yang kita nak tu kita akan dapat kan. Love comes with a package, but not necessarily the ones that we always dream of. Unless, memang kita sangat bertuah dapat jumpa pasangan yang memang menepati ciri-ciri yang kita nak. Memang ada,but it's so rare.

Bila bercakap pasal pasangan idaman hati, I bet semua orang pun mesti nak yang muka handsome ala-ala Matthew McConaughey or paling cikai pon bagi I la kan muka die mesti resembles Matt Damon punye face features sikit2. Hahaha.. Aim for the highest bebeh! Ala, tapi kan kalau dapat yang mcm Patrick Dempsey pon I dah kira bonus dah.. hahaha


Lagi, lelaki itu mestilah lebih tinggi dari I. I tak kisahlah die nak tinggi banyak ke tinggi sikit ke dari I, tapi yang penting kene jugak tinggi dari I. Sebab I sedar diri sendiri tak berapa nak tinggi, so kalau ada lelaki yang tinggi di sisi, pasti memudahkan kerja-kerja rumah yang membabitkan aspek-aspek ketinggian seperti pasang langsir dan bersihkan kipas.


Seterusnya, dia mestilah tidak terlalu kurus dan tidak juga terlalu gemuk. Yang sedang-sedang saja.Kalau kurus sangat kang bila berpeluk berlaga pulak tulang temulang. Oh, sangat tidak seronok. Kalau gemuk sangat macam peserta-peserta The Biggest Loser tuh dah tak sedap mata memandang pulak. Lagi satu kalau gemuk sangat, macam mana nak uruskan aspek2 yang emerlukan ketinggian dalam rumah kami nanti. Haih..


Lelaki idaman hati juga hendaklah seorang yang aktif bersukan. Tak kisah la apa-apa jenis sukan pun. Itu semua tak penting. Yang penting hasil selepas bersukan tu. Auww..yang peluh-peluh tu la yang I suka. Nampak hot gitu..


Oh, dan ini yang paling penting. Dia mestilah seorang pendengar yang setia. WAJIB mendengar segala keluhan, rintihan dan bebelan I mengenai perkara-perkara yang penting, kurang penting sehinggalah ke tahap yang annoying dengan setia. Setia melayan juga bererti perlu membuat muka berminat untuk mendengar dan bukannya sekadar mengangguk atau menggeleng sahaja. It was like, hello..?!! I tengah cakap dengan orang kan, so silalah bagi sedikit respons dari segi suara dan body language. Hehehe.. Yelah, kalau nak sehidup semati dengan I, kenalah tunjuk effort sikit kan, takkan tu pon tak boleh nak buat.


Another thing is, haruslah sentiasa bersedia memberi tunjuk ajar, motivasi, semangat, kata-kata perangsang, pujian yang melambung-lambung dan  membimbing I ke arah kebenaran..InsyaAllah.


Ciri-ciri di atas hanyalah angan-angan dan khayalan semata-mata. Zaman-zaman bujang (takde bf) kan ada banyak masa lapang nak fikir benda-benda macam tu. Tapi yang paling penting, bila cinta datang, ciri-ciri tu semua tolak tepi. Bagi I, kalau ada ciri-ciri tu semua tapi tiada cinta lagi laa tak boleh.


Love is complicated. True, isn't it? As for now, I believe that I've found my soul mate who truly loves me for who I am. I'm so blessed and thankful to have finally found my significant other. Yes, we do have our own ups and downs, but I believe that will bring us a little more closer to each other and make us cherish every wonderful memories that we've ever had. Really hope that we will be living life together for each other one day...Only God knows when! I know you'll read this, so..thanks for being there for me and love you so much, sayang!



*memetik kata-kata from Anis's FB notes : 'God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let go.'

2 comments:

  1. Oppss..Alahai... Shahril itu lagi bagus dari semua kriteria di atas..hehehe

    ReplyDelete
  2. Alah..cmne bro leh ade kt sini.. thanks.. i know!

    ReplyDelete

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails