Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

13 July 2010

Frequently Asked Questions

Baiklah, selama ni memang ramai gila orang tanya pasal braces kat aku. Contoh macam, kalau aku pergi pasar malam, nak beli cendol ke ape ke, mesti budak yang jual air tu nak tanya pasal gigi aku. Ok, fine. Tapi kadang-kadang rasa annoying juga lah bila tiba-tiba orang yang kau tak pernah kenal pun sibuk nak tanya kau buat gigi dekat mana. Soalan-soalan diorang macam biasa lah. "Sakit tak pakai besi tu?" "Buat dekat mana eh?" "Mahal tak?" Kemudian diiringi dengan pengakuan "saya pun nak pakai jugak, tapi.. eiii.. takutlah, macam sakit je?" Aku jawab pun ikut mood aku lah. Kalau tengah mood nak layan bercakap-cakap dengan stranger, aku jawab la sejujur dan penuh ikhlas. Tapi kadang-kadang, aku dah la penat baru lepas kerja, lapar lagi sebab tak lunch ke atau badan lemah sebab puasa, hehehe, aku suka cakap sakit gila pakai braces, korang tak payahlah berangan nak pakai. Hehehe. Malas betul aku nak layan budak-budak takut sakit ni. Hahahaha.

Tapi tadi, ada seorang classmate aku, perempuan Iran ni tarik tangan aku bila aku cakap yang aku nak balik bilik. Katanya, ada benda penting nak tanya. Siap bisik-bisik lagi. Rupanya nak tanya pasal braces. Ishh, perempuan ni cun sangat kot sampai aku terlupa nak tengok gigi dia. Hahaha. First time ni, ada orang bisik-bisik tanya pasal braces, dia macam segan sangat nak cakap. Aneh, tapi dalam masa yang sama aku geram, kalau aku cun gile macam dia, confirm aku tak heran nak pakai braces. Hahahaha. Eh, tapi mesti aku buat juga lah. Ngeh2.

No comments:

Post a Comment

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails