Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

23 March 2010

Duit oh duit

Agak-agaknya lah kan, apa motif orang nak longgok-longgok gambar duit depan mata kau? Ni bukan duit seringgit dua tau, tapi berikat-ikat punya. Berkepuk-kepuk orang kata. 
Haa..macam ni lah, tapi dapat tengok gambar je, ok!

Lepas tu, takkan lah kau tak nak tau sebab apa ada orang yang berlagak sangat tayang gambar duit berlonggok-longgok ni kan? Jadi, sebab banyak masa terluang tadi, aku buat research sikit. Haha. Sebenarnya ni lah kali pertama aku dengar benda Unstoppable ni. Itu pun sebab ada perempuan (kot?) nama Norfaizah Ahmad Fahkrudin cuba request jadi friend kat fb.
Perghh.. gambar pun letak gambar duit! Memang money magnet betul lah.

Sebagai seorang yang memilih kawan-kawan di fb (hahaha), aku terus je ignore friend request ni. Itu pun setelah mengusha profile dia dan mendapati semuanya marketing semata-mata! Orang-orang MLM ni kan, satu je yang bagus pada aku lah, marketing memang superb. 

Tengok ni, siapa yang desperate mesti dah tak menahan nak join kan?

Lepas tu, tangan aku makin gatal nak pergi usha website yang berlambak-lambak kat tepi tu. Mari lihat hasilnya:
memang macho sungguh pose abang bersama BMW itu. Tapi, i tetap tak tergoda u!

Haih, akhirnya, aku tau jugak yang rupa-rupanya dia sama je macam MLM yang lain. Cheh, mana lah tau kan. Ingatkan memang betul ada cara baru ke nak buat duit ke kan. Tapi, yang aku tak puas hati benda-benda MLM ni kan:
1) Kalau pergi tanya-tanya apa bisnes diorang ni, memang mati-mati tak nak bagitau dalam telefon/chat/emel. Mesti nak kena jumpa jugak. Propaganda je tu. Sebab kalau bagitau awal-awal mesti tiada orang nak join kot.

2) Kenapa mesti nak kena ambil gambar dengan kereta-kereta mewah? Entah-entah kau berhutang je beli kereta tu semua. Kalau kaya sangat, tunjuk bank statement lah. Tak berani lah tu kan. 

Anyway, aku memang tak percaya dengan MLM ni semua. Sebab benda-benda ni semua bunyi terlalu bagus untuk dipercayai. Senang cakap, tak logik sangatlah. Aku dah pernah dengar sekali masa kat UKM. Itu pun sebab aku nak ajak kawan aku pergi makan, dia paksa aku dengar ceramah dia pula.  Kali kedua, masa tengah makan kat Seksyen 15 tu pun ada brader sibuk-sibuk nak cerita pasal MLM juga. Aku bagi je die cerita. Sebab masa tu aku tengah makan kan. Lepas makan, terus aku blah. Tak kuasa aku nak tadah telinga dengar cerita-cerita dia. Yelah, kalau betul kaya, kenapa tak belanja masa aku makan dulu tu? Haha. Bagi aku, kalau betul lah cara kau buat duit macam ni, kenapa kau tak pergi je dekat orang-orang miskin yang selalu keluar Bersamamu TV3 tu? Lagi mulia kot, sebab kadang-kadang aku kesian tengok keluarga miskin ni sebab tiada pekerjaan tetap. Lepas kau dah jadikan semua orang miskin tu kaya, barulah aku percaya. Amacam? Ok kan idea aku.

No comments:

Post a Comment

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails