Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

02 October 2010

Of my inspiration - nikah attire

Uhuk2, bangun pagi terus bersemangat basuh baju segala. Pakai washing machine lah kan, walaupun kena bayar rm2.50. Oleh sebab agak mahal, jadi memang patut lah aku kumpulkan baju biar penuh machine tu. Baru rasa value for money kan. Ngeh2. 

Eh, eh, apakah cerita pasal basuh baju nih. Well, actually I've  already sent my fabrics to my tailor. wow, my tailor eh? Haha, tailor yang selalu jahit baju-baju kurung aku yang biasa tu adalah mak aku je. Tapi mak aku jahit baju kurung je lah, dengan langsir rumah kalau dia rajin. Depends pada tahap kerajinan dan kebosanan dia lah. Agak-agak die rasa bosan die menjahit lah, kalau tak takde die hadap pun mesin jahit tu. Macam best lah bila mak pandai jahit ni, selalu balik-balik rumah je, mesti mak siapkan baju kurung baru. Yelah, aku dah beli lama gile kain tu. Kadang-kadang sampai lupa dah macam mana rupa kain die. Hehe. Walaupun lambat sikit siapnya, tapi macam rasa best asyik dapat baju baru je. Dulu-dulu masa kerja kat UMP ramai je orang jeles tengok setiap kali aku balik Seremban je, bawak set baju kurung baru. Tak tau nanti bila dah kahwin, mak aku nak jahit lagi ke tak baju-baju aku.

Back to the topic, my nikah attire's design would be something very simple. Furthermore, I didn't hire any top/famous designer to design/sew it. Haha. Kalaulah aku ada duit berkepuk-kepuk, confirm aku upah mereka kot. My tailor is just an ordinary (read: sweet) Chinese lady whom I always go to since last 2 years kot. She's the one responsible for all my kebaya's n modern kurung. Yelah, mak aku hanya jahit baju kurung normal je. Fesyen-fesyen ni dia malas. Susah kata dia. Hehe. Well, I always like all her baju-baju that she made for me. As for my nikah, attire,  although she suggested something else, but finally she's agreed with my ideas ( with references, of course). Gambar-gambar yang aku koyak dalam majalah tu pun aku tinggalkan dekat dia. Sengaja, walaupun aku rasa dia faham dah apa aku nak. Hehe.

Anyway, in my dreams, I wish it would be something like this.






However, minus the fact that mine wasn't chiffon and I kinda hate the "kain meleret-meleret" for nikah. Hahahaha

2 comments:

  1. Wah..cantek nye..ade mcm baju nikah ita sket2 aku rase esp part kain tu lah..;)

    ReplyDelete
  2. hai, utempah baju area seremban ke? nak alamat tailor boleh?

    ReplyDelete

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails