Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

30 January 2010

Pasal makanan percuma

Aku baru pulang lepas pergi majlis perkahwinan anak kawan ayah aku. Mari buat ulasan sedikit.

Yang sedap:
1.Makanan boleh tahan sedap. Menu macam biasalah. Ada nasi putih, nasi minyak, ayam goreng, rendang daging, pajeri nenas, dalca dan tembikai.
2.Lokasi juga sesuai dan mudah untuk diakses. Banyak tempat letak kereta, ada ruangan solat dan tandas.
3. Dekorasi khemah dan pelamin yang menawan.
4. Ada kambing panggang dan cendol.

Yang kurang sedap:
1. Tiada penyambut tetamu. Tak kisah pun kalau tiada, tapi sekurang-kurangnya letak la petunjuk arah  bagaimana hendak ke dining area. Hampir kesemua tetamu terpinga-pinga dan tidak tahu jalan masuk ke ruang makan. Akhirnya terpaksa lalu lalang di kawasan katerer menyediakan makanan. 
2. Penggunaan meja bulat di bawah khemah adalah tidak praktikal langsung. Pada aku, meja bulat menggunakan ruang yang banyak. Lagi-lagi bila kenduri dijalankan pada waktu malam. Di mana hampir kesemua tetamu akan datang serentak pada masa yang sama. Jadi, tidak semua tetamu berpeluang makan di meja makan yang disediakan. Aku angkut kerusi sendiri dan pergi duduk kat belakang khemah je. Nasib baik makanan sedap.

Nah, layan gambar sikit.
 
Pasangan pengantin dari jarak 5 meter. Tak clear sebab pakai kamera telefon je.

 Pandangan belakang kumpulan muzik yang memeriahkan suasana.

Kesimpulan: Aku tak kisah pergi kenduri kahwin macam ni, asalkan makanan sedap. Tu je yang penting, sebab aku tak kenal pun pengantin tu siapa (Walaupun ayah aku cakap, pengantin perempuan pernah pergi interview JPA sekali dengan aku. Memang aku tak ingat langsung dah). Mungkin aku boleh berangan nak buat majlis aku kat sini nanti. Haha.

 
Well, yang paling geli, kene letak paling last. Haha

No comments:

Post a Comment

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails