Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

06 January 2015

Nasi lembik dan sup tofu lembut

Hmmm.. lama dah tak post kan.. entah ade ke takde yg tgk blog ni lagi. Kahkah.. Nak share resepi makanan baby la. Sebab teruja anak baru berselera nak makan. Hoho..



Macam biasa..rupa tak melambangkan rasa. Sedap ni.. sehingga menjilat mangkuk.
Dah testproof kat Luthfi..bersungguh cakap sedap. hehe

Ini adalah nasi lembik + puri kacang peas + puri kismis yang dimakan bersama sup tauhu lembut. Memang suka masak sup2 sebab senang nak bagi makan abg sekali. Mak 'rajin' macam ni. hehe

Resepi:
1. Masak nasi lembik macam biasa. Curah air lebih sket, campak puri peas dan kismis. On rice cooker dan tunggu masak
2. Tumis bwg putih + merah ngan olive oil. Tambah chicken stock + air. Biar mendidih. Then campur carrot . Dah lembut carrot, campur soft tofu.
3. Sedia untuk dimakan.

Bye.

2 comments:

  1. lama sangat senyapp ni athie

    ReplyDelete
    Replies
    1. terlupa password.. muahahaha

      Delete

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails