Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

10 August 2011

Carta Pergerakan Bayi

OK, Sebab semalam nurse dah kecoh2 kenapa aku tak start lagi tanda carta ni. So, hari ini dah masuk hari kedua dah aku main tanda2 kat carta ni. Hehehe. Sesetengah orang dah start dari minggu 28, tapi aku dah minggu 30 baru nak buat. 

Carta ni sebenarnya bertujuan untuk memantau keadaan bayi dalam perut kita. So, dekat dalam buku merah tu, ada ruangan untuk 10 kali tick (dari 9 pagi sampai 9 malam). Lastly, rekodkan masa bagi gerakan yang terakhir tu. Macam aku, pukul 3-4 pm dah complete 10 gerakan dah. Baby memang tengah aktif bergerak sekarang ni. Hehehe. Agak-agak kalau baby diam je atau tak bergerak dalam tempoh yang agak lama, aku cuba buat benda-benda ni. Saja nak merangsang baby supaya bergerak. Hehehe


  • Baring secara mengiring. Baby memang cepat respons. Maybe sebab dia rase sempit kot. 
  • Baring, rileks2 dan angkat kaki ke atas.

Camnilah rupa dia. Ni bukan aku punya. Cilok dari Google je. Hehe

No comments:

Post a Comment

Aku terima je korang cakap ape pon!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails